تخم مرغ پایدارترین منبع پروتئین حیوانی جهان / به مناسبت روز جهانی تخم مرغ

آن را بجوشانید، بپزید، در روغن برشته و سرخ کنید. تخم مرغ یک مواد غذایی همه کاره در تمام دنیاست. اگرچه تخم مرغ بیشتر به عنوان صبحانه خورده می‌شود، ولی در هر ساعتی از روز می‌توانید آن را بخورید. تخم مرغ یکی از منابع پایدار پروتئین حیوانی است، سرشار از مواد مغذی که برای درست کردن هر نوع غذا از شیرین تا شور از آن می‌توان استفاده کرد. در حقیقت، یک تخم مرغ بزرگ حاوی 13نوع ویتامین و مواد معدنی ضروری به خصوص پروتئین با کیفیت بالا است.

در سال 1996 روز جهانی تخم مرغ در وین پایه‌گذاری شد. مردم جهان هر سال در دومین جمعه ماه اکتبر برای گرامی‌داشت تخم مرغ این منبع باور نکردنی مواد مغذی جشن می‌گیرند.
از آن زمان، طرفداران تخم مرغ در سراسر جهان روش‌های خلاقانه و جدیدی برای روز جشن ابداع می کنند و با گذشت زمان این فکرها بزرگتر شد و جشن تکامل یافت.


شعار امسال روز جهانی تخم مرغ “تخم مرغ برای آینده‌ای سالم” است.

این شعار قدرت تغذیه‌ای تخم مرغ و پتانسیل آن برای مبارزه با کمبودهای رایج در تغذیه مردم را در سراسر جهان نشان می‌دهد.
تخم مرغ یک منبع غذایی همه کاره و فوق العاده است که حاوی 13 ماده مغذی ضروری برای بدن در یک وعده خوشمزه است. تخم مرغ علاوه بر مزایای تغذیه ای فراوان، یکی از پایدارترین و مقرون به صرفه ترین پروتئین های حیوانی موجود است.
تخم مرغ حاوی مجموعه ای از مواد مغذی ضروری از جمله کولین است که به رشد و عملکرد مغز کمک می کند. ویتامین Aبرای ارتقای سلامت چشم، پوست سالم و سیستم ایمنی قوی لازم است. ویتامین D نقش اساسی در سلامت استخوان ها دارد. علاوه بر این، تخم مرغ سرشار از پروتئین باکیفیت است که برای تقویت و ترمیم ماهیچه ها و بافت‌های بدن ضروری است.

گروه صنعتی پامین، به عنوان بزرگترین واحد فرآوری تخم مرغ ایران هر سال در روز جهانی تخم مرغ با گرامیداشت این روز اقدام به اطلاع‌رسانی و تشویق مردم برای استفاده از این منبع عظیم مواد مغذی می‌نماید.


به مناسبت روز جهانی تخم مرغ، که دومین جمعه ماه اکتبر هر سال جشن گرفته می‌شود، چند دستور پخت خلاقانه تخم مرغ برایتان آماده کرده‌ایم.

تخم مرغ روکش شده
برای تهیه این غذا، تخم‌مرغ‌های نیم‌پز را با مخلوطی از خمیر مرغ پوشانده و در تخم‌مرغ‌ زده شده غلط دهید، دوباره با مخلوط تخم‌مرغ، شیر و آرد سوخاری بپوشانید. تخم مرغ‌های روکش شده را در روغن سرخ کرده و با سس دلخواه میل کنید.

پیتزا تخم مرغ
این یک غذای عالی برای کسانی است که فکر می کنند پیتزا غذای سالمی نیست. می‌توان به جای پنیر پیتزا از تخم‌مرغ استفاده کرد. این پیتزای تخم مرغی را امتحان کنید تا مشتری دائمی آن شوید.

تخم مرغ منچوری
کی گفته با تخم مرغ نمیشه منچوری درست کرد؟ خوب، تمام چیزی که نیاز دارید این است که تخم مرغ ها را به سختی بجوشانید و سرخ کنید. سپس آنها را در سس ماسالا یا هر سس ادویه دیگری که دوست دارید سرخ کنید، همانطور که با تکه‌های گوشت انجام می‌دهید.
منچوری یک غذای چینی بسیار محبوب است که در بسیاری از خانه‌ها و رستوران‌های هندی و پاکستانی نیز یافت می شود.

تخم مرغ شکم پر
برای درست کردن این غذای شگفت‌انگیز، قارچ‌ها و پیازهای خلال شده را در کره تفت دهید تا رنگ آن قهوه‌ای روشن شود. سپس قسمت زرد تخم مرغ آب پز را به مخلوط قارچ و پیاز تفت داده شده اضافه کنید و با خامه ترش مخلوط کنید. این مخلوط را در سفیده تخم مرغ‌های آب پز پر کنید و از طمعش لذت ببرید.

رول تخم مرغ و پنیر
این رول تخم مرغ مخلوطی غلیظ از تخم مرغ، پیاز، زنجبیل و ادویه تهیه است. بعد از تهیه این خمیر، لبه‎های نان را برش دهید، یک تکه پنیر اضافه کنید و خمیر تخم مرغ را روی آن بمالید. نان برش‌خورده را حلقه حلقه کنید و از خمیر آرد ذرت برای بستن آن استفاده کنید. این رول‌های آماده شده را در روغن سرخ کنید و با سس کچاپ میل کنید.

کاری تخم مرغ
این غذا ترکیبی عالی از تخم مرغ آب‌پز و پخته شده در پوره یا رب گوجه فرنگی، پیاز و ترکیبی از ادویه‌های اصیل هندی است. کاری تخم مرغ یکی از بهترین غذاهایی است که می توانید سریع در خانه درست کنید. این غذا را می توانید با برنج، نان حجیم و حتی دیگر نان‌ها میل کنید.

کاسرول تخم مرغ
این غذا گزینه عالی برای کسانی است که برای درست کردن غذاهای مجلسی تنبل هستند. این یک غذای ساده و در عین حال سالم است که می تواند در عرض چند دقیقه آماده شود. تنها کاری که باید انجام دهید، ابتدا پیاز را تفت دهید و بگذارید تا خنک شود. سپس خامه غلیظ، تخم مرغ و مقداری ژامبون را در تابه با کمی کره بپزید. مخلوط تخم مرغ و ژامبون را در قابلمه با مقداری پنیر، نمک، فلفل و سبزیجات مورد علاقه خود 30 دقیقه بپزید و داغ داغ از خوردنش لذت ببرید.

تخم مرغ کلاسیک مزه‌دار شده
برای این دستور غذا به تخم مرغ آب پز نیاز دارید. بعد از اینکه تخم‌مرغ‌ها پخته شد، آن‌ها را از بالا برش دهید و زرده را از جدا کنید. زرده‌ها را با سس مایونز و ادویه جات مخلوط کنید و این مخلوط را در تخم مرغ های توخالی اضافه کنید. گرم بخورید و لذت ببرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *