نشست علمی انقلاب صنعتی چهارم

مدیران و کارشناسان گروه صنعتی پامین در نشست علمی انقلاب صنعتی چهارم و تحولات مدیریت بنگاه های صنعتی ایران شرکت کردند.


این نشست علمی با سخنرانی پرفسور یداله مهرعلی زاده، مشاور مدیریت تحول دیجیتال در سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان ‌شرقی برگزار گردید.

تحول دیجیتال یک تحول بنیادین در فعالیت‌ها، فرایندها، شایستگی‌ها و مدل کسب‌وکار با هدف استفاده حداکثری از امکانات فناوری‌های دیجیتال در جهت نوآوری در خلق ارزش برای مشتریان است؛ همچنین استفاده نوین از فناوری‌های دیجیتال در جهت خلق نوآوری‌هایی برای حل مسائل سنتی است.
عصر طلایی نوآوری‌های رادیکال در قرن 21 به سر رسیده است و نوآوری‌های امروزی بیشتر از جنس نوآوری‌های تدریجی و ساختاری، و در خوش‌بینانه‌ترین حالت نوآوری‌های تحول آفرین هستند و به‌ندرت شاهد نوآوری‌های رادیکال هستیم چرا که در دنیای کسب‌وکار، نوآوری‌ها بیشتر از جنس خدمت افزایی خواهد بود. به نحوی که محصول سنتی یا محصول ناشی از نوآوری تدریجی به اضافه نوآوری در خدمات منجر به خدمت افزایی می‌شود.


در آسیا در بین ۳۶ شرکتی که بیش از یک‌میلیارد دلار ارزش دارند، ۳۱ پلتفرم وجود دارد که چیزی حدود ۸۶ درصد است. در چین ۸۱ درصد از این شرکت‌ها پلتفرم هستند. در هند نیز از بین ۹ شرکتِ باارزش، ۸ تای آنها پلتفرم‌اند.

آینده بازار کار و تحول آن از مدرک گرایی به خلاقیت گرایی تغییر می‌کند و ۱۵ شرکت بزرگ جهانی برای استخدام کارمند جدید، وجود مدرک دانشگاهی را الزامی نمی‌دانند و اقتصاددانان پیش‌بینی کرده‌اند که این روند به‌مرور زمان همه‌گیر شود.

تاثیر انقلاب صنعتی چهار بر مدیریت پروژه؛ مدل‌های تعالی سازمانی، خلق شکل‌های جدید سازمانی نظیر سازمان شبکه‌ای، سازمان هوشمند؛ سازمان دوسوتوان و سازمان خودطراح می‌باشد.

یکی از تغییرات انقلاب صنعتی چهارم و پنجم متاورس است. متاورس یعنی دنیایی فراتر از دنیای حقیقی ما و زمانی ایجاد می شود که قلمرو فیزیکی با قلمرو مجازی ادغام شود. به گفته بلومبرگ، انتظار می‌رود اندازه بازار متاورس تا سال ۲۰۲۴ به ۸۰۰ میلیارد دلار برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *