از پول کاغذی تا ارز دیجیتال

از سلسله دوره‌های آموزشی ماهانه گروه صنعتی پامین، پنجشنبه،۲۷ اردی‌بهشت ۱۴۰۳ با حضور کارکنان اداری گروه صنعتی پامین جلسه‌ای با عنوان از پول کاغذی تا ارز دیجیتال برگزار گردید.
به گزارش ارتباطات و روابط عمومی گروه صنعتی پامین، این جلسه آموزشی با ارائه جناب آقای مهندس هادی نوبری، کارشناس ارشد مهندسی نرم افزار، رئیس سابق بیمه پارسیان شعبه آذربایجان‌شرقی، نماینده حقوقی شرکت بیمه پارسیان در جلسات و محاکم قضائی، مسئول و نماینده شرکت بیمه در شعب بانک پارسیان شعب آذربایجان‌شرقی، سرپرست شعبه صدور بیمه پارسیان شعبه آذربایجان‌شرقی، معاون سابق سرپرستی بیمه نوین شعبه آذربایجان‌شرقی، مشاور بیمه های بازرگانی، تحقیق در خصوص جداول زمانی و نقش آنها در بهینه سازی سیستم‌های کاری(TimeTabling , Scheduling ) ، مطالعه، تحقیق و تدریس نقش آموزش در اثربخشی سیستم های فروش، برنامه نویس بازارها و شبکه های مالی بین المللی (ربات؛ اندیکاتور، تحقیق در مورد نقش فن آوری های جدید در کاهش حوادث رانندگی ( دارای مقاله ارائه شده در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه در برج میلاد )، تحقیق و مطالعه در بازارهای مالی بین المللی (مدل ها و استراتژی های معاملاتی) برگزار شد.

در این جلسه مباحث تاریخچه پیدایش پول، تعاریف تبادلات مالی، آشنائی با بلاک‌چین، پیدایش ارز دیجیتال و تبادلات مالی بدون بانک بررسی و به سوالات حاضرین در جلسه نیز پاسخ داده شد.

در ابتدای جلسه به رسم دوره‌های آموزشی گروه صنعتی پامین، جناب آقای دکتر شمشیری مدیر کارخانه پارس آیلین مهر به معرفی دو کتاب اپرای کوراغلو و لیلی و مجنون پرداخت و در انتهای جلسه نیز به قید قرعه دو کتاب به حاضرین در جلسه هدیه نمود.

می‌توان گفت که شما در حال حاضر از ۹۰ درصد مردم جهان خوش‌شانس‌تر هستید چون طبق برآوردها، فقط حدود ده درصد از مردم جهان اسم «بیت کوین» را شنیده‌اند. اغراق نیست اگر بگوییم فقط کمتر از ۵ درصد مردم جهان واقعا بیت کوین را می‌شناسند. موضوع فقط بیت کوین نیست. به عقیده بسیاری از اقتصاددان‌ها، ارزهای دیجیتال آینده جهان هستند، حتی اگر بیت کوین نابود شود.

یک خبر خوب دیگر این‌که سردرگم بودن در این حوزه یک مسئله کاملا طبیعی محسوب می‌شود. عمر کل ارزهای دیجیتال و بلاک چین به ۱۱ سال هم نمی‌رسد، بنابراین چیز عجیبی نیست اگر با صدها مفهوم عجیب و غریب بمباران شوید و ندانید که از کجا شروع کنید. باید برای زندگی در آینده بتوانید بیت کوین، بلاک چین و ارزهای دیجیتال دیگر را بشناسید و تا حدی از سردرگمی نجات پیدا کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *