معرفی کتاب آخرین روز یک محکوم نوشته ویکتور هوگو

طی روال جلسات ماهیانه آموزشی گروه صنعتی پامین که یک کتاب برای همکاران معرفی می‌گردد، قسمت‌هایی از کتاب آخرین روز یک محکوم نوشته ویکتور هوگو برای همکاران بازخوانی گردید.

دو قسمت از این کتاب توسط همکاران گروه صنعتی پامین، خانم‌ها شلاله پزشکی و صنم نصیری خوانده شده است که برای معرفی کتاب تقدیم می‌گردد.

کتاب آخرین روز یک محکوم، رمانی نوشته ی ویکتور هوگو است که نخستین بار در سال 1829 انتشار یافت. این رمان که در زمانه ی خود، اثری بسیار شوکه کننده بود، داستانی ژرف و تکان دهنده و کتابی بسیار بااهمیت در عرصه ی تحلیل های اجتماعی است. مردی طرد شده از اجتماع و محکوم به مرگ، هر روز صبح با این فکر از خواب بیدار می شود که این روز ممکن است آخرین روز عمرش باشد. فقط امید به آزادی است که اندکی برایش تسلی بخش است و او ساعت هایش را با فکر کردن به زندگی سابق خود و زمان آزادی اش سپری می کند. اما با گذشت ساعت ها، او می داند که قدرت تغییر سرنوشتش را ندارد. او باید قدم در مسیری بگذارد که بسیاری قبل از او، آن را تجربه کرده اند؛ مسیری که به گیوتین ختم می شود. آخرین روز یک محکوم عنوانی ا‌ست که برای دو متن در قالب داستان و یک خطابه‌ی مفصل درباره‌ی اعدام و اعدامی انتخاب شده است؛ دو داستانی که سعی دارند خواننده را بی‌هیچ واسطه‌ای به محکوم و از آن مهم‌تر به اعدام متصل کنند.
راوی داستان مردی است که کمی بعد از اعدام خواهد شد. ما هیچ چیز درباره ی آن مرد نمی دانیم. نه می دانیم نامش چیست و نه حتی می دانیم چه جرمی مرتکب شده است.

برای دسترسی به کتاب صوتی آخرین روز یک محکوم می توانید به سایت یا اپلیکیشن نوار مراجعه نمائید.

لینک کتاب صوتی آخرین روز یک محکوم اثر ویکتور هوگو در سایت نوار

نویسنده: ویکتور هوگو
مترجم: بنفشه فریس آبادی
دسته: داستان و رمان خارجی
ناشر چاپی: نشر چشمه
ناشر صوتی: رادیو گوشه
سال انتشار: 1399
سال انتشار صوتی: 1401
زبان: فارسی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *